Санітарні вимоги та норми для перукарень і салонів краси
ПАМ’ЯТКА
Санітарні вимоги та норми для перукарень і салонів краси
|
Розроблено Камінь–Каширським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області на підставі Державних санітарних правил та норм для перукарень різних типів, затверджених постановою першого заступника Головного державного санітарного лікаря України від 25 березня 1999 р. N 22. |
Салони краси та перукарні надають десятки послуг, які повинні бути не тільки високоякісними, але і безпечними для здоров’я.
У випадках порушення гігієнічного та санітарно-протиепідемічного режимів у перукарні або салоні краси виникає ризик зараження клієнтів та майстрів грибковими захворюваннями шкіри, волосся і нігтів, герпесом, стафілококовими інфекціями, педикульозом, гепатитами В та С та ВІЛ/СНІД.
Знання вимог санітарного законодавства та їх дотримання допоможуть працівникам зазначених закладів уникнути порушень та ризиків стати осередками хвороб людей.
Камінь-Каширське районне управління нагадує про необхідність дотримання вимог Державних санітарних правил та норм для перукарень різних типів ДСПіН 2.2.2.022-99.
Основні положення ДСПіНу 2.2.2.022-99 "Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів":
- Перукарні обладнуються: проточною холодною та гарячою водою, опаленням, вентиляцією, електропостачанням. Вентиляційні системи перукарень, вбудованих в житлові будинки, встановлюються окремо від вентиляції цих будинків.
- Показники мікроклімату в приміщеннях перукарні повинні відповідати нормам, в холодний період року t 20-22⁰, відносна вологість-40-60%, швидкість руху повітря не більше ніж 0,2 м/с, в теплий період року t 20-25⁰, відносна вологість-40-60%, швидкість руху повітря не більше ніж 0,3 м/с.
- Приміщення перукарень повинні мати природне та штучне освітлення.
Особливу увагу відвідувачів звертаємо на дотримання вимог до проведення перукарських робіт та правила особистої гігієни персоналу перукарень:
- Перед процедурами з кожним новим відвідувачем майстер повинен вимити руки з милом.
- Персонал повинен мати необхідну кількість комплектів інструментів для почергового їхнього знезаражування, але не менше 2-х.
- Спитайте майстра про стерильність інструментів: ножиці, інструменти для манікюру, педикюру, щітки, гребені, змінні насадки для обладнання в косметологічних, ріжуча частина електричних машинок підлягають дезінфекції, очищенню та стерилізації. Засоби для нанесення макіяжу, затискачі і бігуді підлягають дезінфекції, механічній очистці та промивання гарячою водою. Поцікавтесь яким методом відбувається стерилізація, чи є в наявності стерилізатор.
- Всі приміщення перукарні до початку або після закінчення роботи підлягають щоденному ретельному вологому прибиранню з застосуванням дезінфектантів. Протягом робочого дня проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, до яких дотикаються відвідувачі (ручки дверей, ручки крісел, раковини для миття волосся, полиці робочих місць та ін.). Раз в місяць перукарня закривається на одну зміну для проведення дезінфекції і загального прибирання всіх приміщень. В перукарні повинен бути журнал фіксації вологого прибирання та дезінфекції.
- Інструменти повинні зберігатися в спеціально відведеному місці для інструментарію біля робочого місця або в особистій шафі майстра, що розташовується у побутовій кімнаті.
- Перукарня повинна мати запас білизни в кількості, достатній для забезпечення безперервної роботи та індивідуального використання. Дозволяється використання одноразових, вафельних, махрових та інших видів рушників для індивідуального застосування.
- Під час обслуговування клієнт повинен бути укритий чистим пеньюаром. Місце стикання пеньюара з тілом клієнта (шия) закривається одноразовим комірцем чи серветкою. Допускається використання одноразових пеньюарів.
- Працівники перукарні повинні мати змінний або одноразовий одяг для роботи (фартухи, халати та ін.). У зимовий період необхідно мати змінне взуття з щільного матеріалу, що легко миється.
- Всі препарати, що використовуються в перукарні (для забарвлення волосся та ін.), повинні мати сертифікат відповідності та позитивний висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи.
- Весь інструментарій, що використовується при проведенні хімічної завивки та забарвлення, повинен зберігатися в чистому сухому виді у спеціально відведеному місці чи у підсобному приміщенні.
- У перукарні повинно бути забезпечене окреме зберігання чистої та використаної білизни.
- Прання використаної білизни проводиться у пральнях або у перукарні за наявності спеціально відведених місць у підсобних приміщеннях, допускається використання автоматичних пральних машин. Прання білизни вдома забороняється.
- Працівники перукарні повинні ретельно виконувати правила особистої гігієни. Майстер зобов'язаний слідкувати за своїм зовнішнім виглядом.
- Працівники перукарень повинні проходити попередні (перед прийняттям на роботу) та періодичні медичні огляди.