Із 1 січня 2023 року поновлено дію програми “Рука допомоги”
Із 1 січня 2023 року поновлено дію програми “Рука допомоги” для організації підприємницької діяльності. Відповідаємо на найпоширеніші питання щодо отримання допомоги.
- Хто має право на допомогу?
Отримати фінансову допомогу може непрацююча працездатна особа з числа членів малозабезпеченої сім’ї, яка зареєстрована в центрі зайнятості як безробітна.
- Який розмір фінансової допомоги?
Розмір такої допомоги становить 15 розмірів мінімальної заробітної плати, у 2023 р. це – 100,5 тис. грн
- Куди і які документи необхідно подати?
Людина, яка виявила бажання розпочати підприємницьку діяльність і отримати для цього фінансову допомогу, подає до центру зайнятості:
заяву про надання фінансової допомоги
бізнес-план (розробляється самостійно або у процесі професійного навчання в центрі зайнятості)
довідку про несудимість.
Для підтвердження даних про наявність (відсутність) обтяжень рухомого та нерухомого майна (до забезпечення технічної можливості отримання відомостей з Державних реєстрів) подаються витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
- Який механізм розгляду заяви та документів?
Центр зайнятості готує документи та подає їх на розгляд комісії з питань надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім’ї.
Після засідання комісії центр зайнятості надсилає письмове повідомлення про прийняте рішення.
Якщо рішення – позитивне, особа має створити юридичну особу чи зареєструватися як фізична особа-підприємець протягом 30 календарних днів з дати отримання повідомлення про прийняте рішення.
Між міжрегіональним/регіональним центром зайнятості, центром зайнятості та особою, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, укладається угода про надання фінансової допомоги.
Для отримання допомоги на закупівлю обладнання і матеріалів людина подає до центру зайнятості рахунок-фактуру (рахунок, квитанцію, накладну тощо) та договір, укладений з постачальником (продавцем) обладнання і матеріалів.
На підставі зазначених документів міжрегіональний/регіональний центр зайнятості перераховує кошти для закупівлі обладнання та матеріалів на розрахунковий рахунок постачальника (продавця).
Фінансова допомога має безготівковий характер.
- Який порядок повернення допомоги?
Фінансова допомога може бути повернена:
Або однією сумою протягом 30 календарних днів після закінчення трирічного строку з дати її отримання;
Або достроково, частинами відповідно до графіка, погодженого центром зайнятості.
Важливо: сума фінансової допомоги, що повертається, зменшується на суму сплачених податків, зборів і ЄСВ.
Фінансова допомога не повертається, якщо особою:
сплачено податки, збори (обов’язкові платежі) і ЄСВ в сумі, що перевищує суму наданої фінансової допомоги;
у перший рік працевлаштовано за направленням центру зайнятості не менше двох непрацюючих працездатних осіб із числа членів малозабезпечених сімей строком не менше, ніж на два роки.