ЯК ПРАВИЛЬНО ОРГАНІЗУВАТИ НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС: ВПРАВИ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ
ЯК ПРАВИЛЬНО ОРГАНІЗУВАТИ НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС: ВПРАВИ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ
Спеціалісти відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Камінь-Каширського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області звертають увагу батьків та викладачів як правильно організувати режим навчального процесу: він має включати чергування різних видів діяльності та відпочинку, шкільні заняття передбачають поєднання психічного, динамічного та статичного навантаження на окремі органи та на весь організм у цілому. Це запобігатиме розвитку порушення постави в дітей, надмірної втомлюваності, покращуватиме кровообіг в організмі, що в свою чергу позитивно впливатиме на пам’ять, увагу дитини та спрятиме кращій засвоюваності знань. До речі, ці вправи треба застосовувати і вдома при виконанні домашнього завдання та дистанційної форми навчання.
Рухова активність для покращення мозкового кровообігу
Все виконуємо у повільному темпі:
1. Вихідне положення - сидячи на стільці, 1-2 – відвести голову назад і плавно нахилити назад, 3-4 – голову нахилити вперед, плечі не піднімати. Повторити 4-6 разів.
2. Сядьте, руки на поясі, дивитеся прямо, 1 - поворот голови направо, 2 – вихідне положення, 3 - поворот голови наліво, 4 – вихідне положення. Повторити 6-8 разів.
3. Вихідне положення – стоячи або сидячи, руки на поясі, 1 – махом ліву руку занести через праве плече, голову повернути наліво, 2 – вихідне положення, 3-4 – те ж правою рукою. Повторити 4-6 разів.
Вправи для зняття втоми з плечового поясу та рук
1. Вихідне положення - стоячи або сидячи, руки на поясі, 1 – праву руку вперед, ліву вгору, 2 – перемінити положення рук. Повторити 3-4 рази, потім розслаблено опустити вниз і потрясти кистями, голову нахилити вперед. Виконуємо у середньому темпі.
2. Вихідне положення – стоячи або сидячи, кисті тильним боком на поясі, 1-2 – звести лікті вперед, голову нахилити вперед, 3-4 – лікті назад, прогнутися. Повторити 6-8 разів, потім руки вниз і потрясти розслаблено. Темп повільний.
3. Сядьте, руки вгору, 1 – стиснути кисті в кулак, 2 – розтиснути кисті. Повторити 6-8 разів, потім руки розслаблено опустити вниз і потрясти кистями. Темп середній.
Рухова активність для зняття втоми з тулуба
1. Стійка ноги нарізно, руки за голову, 1 – різко повернути таз направо, 2 – різко повернути таз наліво. Під час поворотів плечовий пояс оставити нерухомим. Повторити 6-8 разів. Темп середній.
2. Вихідне положення – стійка ноги нарізно, руки за голову, 1-3 – кругові рухи тазом в один бік, 4-6 – теж у інший бік, 7-8 – руки вниз і розслаблено потрясти кистями. Повторити 4-6 разів. Темп середній.
3. Стійка ноги нарізно, 1-2 – нахил вперед, права рука сковзає вздовж ноги вниз, ліва, згинаючись, вздовж тіла вгору, 3-4 – вихідне положення, 5-8 – теж в інший бік. Повторити 6-8 разів. Темп середній.
Комплекс вправ для молодших школярів на навчальних заняттях з елементами письма
Вправа для покращення мозкового кровообігу
Сядьте, руки на поясі. 1 – поворот голови направо, 2 – вихідне положення, 3 – поворот голови наліво, 4 – вихідне положення, 5 – плавно нахилити голову назад, 6 – вихідне положення, 7 – голову нахилити вперед. Повторити 4-6 разів. Темп повільний.
Вправа для зняття втоми з мілких м’язів кисті
Сядьте, руки підніміть вгору, 1 – стисніть кисті в кулак, 2 – розтисніть кисті. Повторити 6-8 разів, потім руки розслаблено опустити вниз і потрясти кистями. Темп середній.
Вправа для зняття стомлення з м’язів тулуба
Вихідне положення – стійка ноги нарізно, руки за голову, 1 – різко повернути таз направо, 2 – різко повернути таз наліво. Під час поворотів плечовий пояс залишити нерухомим. Повторити 4-6 разів. Темп середній.
Вправа для мобілізації уваги
Вихідне положення – стоячи, руки вздовж тулуба, 1 – праву руку на пояс, 2 – ліву руку на пояс, 3 – праву руку на плече, 4 – ліву руку на плече, 5 – праву руку вгору, 6 – ліву руку вгору, 7-8 – хлопки руками над головою, 9 – опустити ліву руку на плече, 10 – праву руку на плече, 11 – ліву руку на пояс, 12 – праву руку на пояс, 13-14 – хлопки руками по стегнах. Повторити 4-6 разів. Темп – 1 раз повільний, 2-3 рази - середній, 4-5 - швидкий, 6 -повільний.
12.09.2024 |
Відділ державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Камінь – Каширського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області |