Звіт про внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг комунальним закладом «Центр надання соціальних послуг Прилісненської сільської ради» за 2023рік
Звіт про внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг комунальним закладом «Центр надання соціальних послуг Прилісненської сільської ради» за 2023рік
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 року № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг та у відповідності до наказів Міністерства соціальної політики України від 13.11.2013 № 760 « Про Затвердження державного стандарту догляду вдома», наказу директора центру від 10.04.2024 року № 18-од «Про проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг» здійснено роботу з проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг в період з 10.04.2024 року по 31.05.2024 року та за період роботи з 01.01.2023 року по 31.12.2023 року.
У центрі надання соціальних послуг продовжують функціонувати два структурні підрозділи:
- відділення соціальної допомоги вдома та надання адресної натуральної та грошової допомоги;
- відділення соціальної роботи та служби з перевезення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Для забезпечення даного напряму роботи було здійснено наступні заходи:
- директором затверджено порядок, план та графік проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги догляду вдома;
- опитано 71 % отримувачів соціальної послуги догляду вдома;
- проведено опитування, співбесіду та анкетування отримувачів соціальної послуги догляд вдома, здійснено телефонні дзвінки.
Оцінка якості та моніторинг здійснювались по послузі догляд вдома.
8 соціальних робітників надають соціальні послуги особам похилого віку та особам з інвалідністю у 11населених пунктах Прилісненської громади.
Одним із критеріїв проведення оцінки якості надання соціальних послуг є самооцінювання працівників центру. За результатами перевірки працівники центру задоволені своєю роботою, готові працювати краще і підвищувати свій рівень кваліфікації.
Протягом звітного періоду у 2023 році надано 24499 послугу безкоштовно, здійснено 5087 відвідувань.
Для проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися показники якості соціальної послуги догляду вдома, наведені у додатку 4 Державного стандарту догляду вдома зі змінами.
Використовувалися такі методи оцінки: опитування шляхом відвідування підопічних вдома з метою отримання відгуків стосовно організації послуги догляду вдома, співбесіди, телефонне опитування, аналіз звернень. В опитуванні взяли участь 43 отримувачів соціальної послуги догляду вдома. За період проведення оцінки скарг не надходило.
За звітний період у 2023 році було виявлено та обслужено 62 непрацездатних громадян, з них: одинокі – 43 осіб, самотньо проживаючі – 19 особи. Знято з обслуговування 9 осіб, з них: у зв`язку зі смертю – 8 осіб, із переїздом – 1 особа.
Метою моніторингу було отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальних послуг, вивчення реального стану соціального обслуговування Центром надання соціальних послуг.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг були застосовані наступні показники:
- адресність та індивідуальний підхід,
- результативність,
- своєчасність,
- доступність та відкритість,
- повага до гідності отримувача соціальної послуги,
- професійність.
Адресність та індивідуальний підхід
Усім отримувачам соціальної послуги визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах.
З усіма отримувачами укладено договори про надання соціальної послуги.
Усі особові справи отримувачів соціальної послуги догляду вдома містять індивідуальні плани надання соціальної послуги, що відповідають визначеним індивідуальним потребам отримувачів.
За результатами опитувань, під час надання соціальної послуги працівники застосовують індивідуальний підхід з урахуванням фізичного та психічного стану отримувача соціальної послуги догляду вдома та толерантне ставлення до кожного підопічного.
Результативність
Згідно з проведеним опитуванням, усі отримувачі задоволені наданням соціальної послуги догляду вдома, що відображається покращенням їх емоційного, психологічного, фізичного стану, позитивними змінами у стані отримувачів соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга не надавалась.
Незадоволених умовами надання соціальної послуги не виявлено.
Скарг від отримувачів послуги не надходило.
Своєчасність
Рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмову у її наданні приймається протягом 10 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувача соціальної послуги або його законного представника з урахуванням здійснення оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги.
Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома.
Після прийняття рішення про надання соціальної послуги догляду вдома укладається договір про її надання, який підписується у двосторонньому порядку.
Доступність та відкритість
Послуга догляду вдома надається за місцем проживання отримувача соціальної послуги.
Усі фахівці, які надають послугу, мають посадову інструкцію, що містить кваліфікаційні вимоги. Регулює права та обов’язки надавачів.
Власного приміщення Центр не має тому використовує приміщення Прилісненської сільської ради.
Дотримання конфіденційності, поваги до гідності та недопущення негуманних і дискримінаційних дій до отримувача соціальної послуги
Під час проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги, згідно з проведеними опитуваннями визначено, що усі отримувачі соціальної послуги догляду вдома задоволені ставленням до них надавачем даної послуги.
Під час надання соціальної послуги працівники установи дотримуються конфіденційності, поваги та гідності отримувача соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій.
Усі договори про надання соціальних послуг містять положення щодо дотримання принципу конфіденційності.
Випадків порушення договору не виявлено.
Професійність
Штатний розпис відділення сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.
В наявності затверджені керівником установи посадові інструкції, що відповідають нормативно-правовим актам.
Усі працівники відділення ознайомлені з посадовими інструкціями та правилами внутрішнього трудового розпорядку під підпис.
Постійно здійснюється проведення робочих нарад з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг.
Поінформованість отримувача соціальної послуги про свої права та обов’язки, а також про державні органи й громадські організації, до повноважень яких належить здійснення захисту прав людини
Згідно з результатами опитувань, працівники - надавачі соціальної послуги інформують отримувачів щодо їх прав та обов’язків, про державні органи й громадські організації, до повноважень яких належить здійснення захисту прав людини.
Одним із заходів проведення оцінки якості соціальної послуги є само- оцінювання працівників суб’єкту надання соціальних послуг. За результатами проведення співбесіди працівники відділення, надавачі соціальної послуги догляду вдома, задоволені своєю роботою, готові працювати краще і підвищувати свій професійний рівень.
Комісія з оцінки якості соціальної послуги працювала поетапно: збиралися дані та показники щодо надання соціальної послуги, проведено опитування, проаналізовані отримані дані. За результатами були визначені заходи для покращення якості соціальної послуги.
Оцінка якості соціальної послуги догляду вдома визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості соціальних послуг (узагальнювались статуси, які переважали).
КІЛЬКІСНІ ПОКАЗНИКИ ЯКОСТІ |
ВІД 0% ДО 20% (ДОБРЕ) |
ВІД 21% ДО 50% (ЗАДОВІЛЬНО) |
ВІД 51% ДО 100% (НЕЗАДОВІЛЬНО) |
|
Кількість СКАРГ ТА РЕЗУЛЬТАТ ЇХ РОЗГЛЯДУ |
«ДОБРЕ» |
- |
- |
Показники якісні |
Від 80% до 100% (добре) |
Від 51% до 79% (задовільно) |
Від 0% до 50% (незадовільно) |
Адресність та індивідуальний підхід |
«добре» |
- |
- |
Результативність |
«добре» |
- |
- |
Своєчасність |
«добре» |
- |
- |
Доступність |
«добре» |
- |
- |
Повага до гідності отримувача соціальної послуги
|
«добре» |
- |
- |
Професійність |
«добре» |
- |
- |
КІЛЬКІСНІ ПОКАЗНИКИ ЯКОСТІ |
ВІД 0% ДО 50% (НЕЗАДОВІЛЬНО) |
ВІД 51% ДО 79% (ЗАДОВІЛЬНО) |
ВІД 80% ДО 100% (ДОБРЕ) |
ЧАСТКА ЗАДОВОЛЕНИХ ЗВЕРНЕНЬ ПРО ОТРИМАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОСЛУГИ |
- |
- |
«ДОБРЕ» |
ЧАСТОТА ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОСЛУГИ |
- |
- |
«ДОБРЕ» |
Оцінка якості
соціальної послуги догляду вдома,
яка надається відділенням соціальної допомоги вдома та наданню адресної натуральної та грошової допомоги комунальним закладом «Центр надання соціальних послуг Прилісненської сільської ради»
Згідно зі шкалою оцінки якісних та кількісних показників, оцінка якості соціальної послуги догляду вдома, яка надається відділенням соціальної допомоги та наданням адресної натуральної та грошової допомоги комунальним закладом «Центр надання соціальних послуг Прилісненської сільської ради» відповідає статусу «Добре».
УЗАГАЛЬНЕНИЙ СТАТУС |
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО РОБОТІ З НАДАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОСЛУГИ |
«ДОБРЕ» |
ПРОДОВЖУВАТИ РОБОТУ НАДАВАЧА |
«ЗАДОВІЛЬНО» |
- |
«НЕЗАДОВІЛЬНО» |
- |
Заходи
з покращення якості надання соціальних послуг Комунальної заклад «Центр надання соціальних послуг Прилісненської сільської ради»
Незважаючи на узагальнений статус «добре», по відділеннях Центру планується ряд заходів, спрямованих на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості надання соціальних послуг догляду вдома за наступними напрямками:
- продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальні послуги догляду вдома;
- продовжувати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед населення Прилісненської ТГ з питань роботи відділень закладу, порядку та умов надання соціальних послуг;
- своєчасно та результативно реагувати на звернення громадян щодо соціального обслуговування;
- активізувати роботу щодо виявлення осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, з метою надання їм соціальної підтримки у вигляді соціальних послуг;
- своєчасно здійснювати перегляд індивідуальних планів надання соціальних послуг;
- постійно проводити роботу з надавачами соціальних послуг щодо підвищення якості її надання;
- здійснювати роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду скарг і звернень отримувачів соціальних послуг;
- в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально – технічної бази комунального закладу «Центру надання соціальних послуг Прилісненської сільської ради» в частині забезпечення соціальних робітників спецодягом, інвентарем тощо.
Директор Людмила ШИНКАР